satya kennt jemand diese Linie?

Form, Stile, Philosophie und Grundsatz-Diskussionen zu Reiki und dem Usui-System.

Moderatoren: Janina, AdminTeam

Antworten
Benutzeravatar
sunstyle
Reiki-Glühwürmchen
Beiträge: 9
Registriert: 29.06.2007, 23:28
Wohnort: Hamburg

satya kennt jemand diese Linie?

Beitrag von sunstyle »

Den ersten und 2ten Grad habe ich nach der Usui Shiki Ryoho- Lehre in Deutschland erworben.
Ich wurde bei einem längeren Aufenthalt in Indien in der satya-Linie zum Meister geweiht. Shingo Sakuma war der Großmeister meiner Lehrerin.

ich habe das hier dazu gefunden:
Satya Japanese Reiki

LINEAGE: Mikao Usui, Toshihiro Eguchi, Goro Miyazuki, Mieko Mitsui, Takahashi, Toshitaka Mochizuki, Shingo Sakuma ...
Mieko Mitsui also took training with Dr. Barbara Ray.

ORIGIN: This is another branch of Reiki which originated in Japan.
It mentions Hayashi and Takata as having learned Reiki, but the lineage is Eastern.
The only Western influences came from Mieko Mitsui who also studied The Radiance Techinque.
The teachings are very similar to The Radiance Technique but with a simpler approach.
Satya Reiki is found most widely in India.
--
Mich würde interessieren, ob diese Linie auch in Deutschland vertreten ist
und auch, ob und wie man mehr darüber erfahren kann.
Wer weiss was?
Mondscheingrüße aus Hamburg
sun
Benutzeravatar
Carya Fee
Reiki-Sonne
Beiträge: 1018
Registriert: 26.07.2003, 14:08
Wohnort: Hannover

Beitrag von Carya Fee »

Hallo!

Sorry, nein, kenne ich nicht.

Bye Tanja
Benutzeravatar
Janina
Reiki-Sonne
Beiträge: 2654
Registriert: 17.12.2001, 02:00
Reiki-Verband: ProReiki e.V.
Reiki-System: freie Reikilehrerin
Wohnort: 50676 Köln (Praxisadresse)
Kontaktdaten:

Beitrag von Janina »

Hier etwas zu Mieko Mitsui - ob es relevant ist für dich weiß ich allerdings nicht
Reiki in Japan

Mieko Mitsui spoke of a privately printed book, "Usui Reiki Gakkai" (said to be an academic text written by a mathematician at Meiji University, Tokyo) which supposedly talks about Reiki and a man named Usui.

Apparently Mieko herself actually received some training from a Japanese lineage Reiki Master: Goro Myazaki, who had been a student of Usui-Sensei's friend & student: Toshiro Eguchi.

She also reported that she had tracked down the home of Usui-Sensei's son's family, but that they refused to speak to her about Mikao Usui.

Mieko Mitsui's initial discoveries have, over the years, inspired other Reiki practitioners to carry out research into both the origins of Reiki, and also into its current surviving forms of expression in Japan.

For example, the German-born Reiki master, Frank 'Arjava' Petter has written a number of books on his research into the history of Reiki in Japan.

One-time 'Sannyasin' (i.e. disciple of the Indian Guru Bhagwan Shree Rajneesh - AKA: 'Osho' - 1931-1990 ), Frank, and his Japanese wife Chetna, began teaching western style Reiki in Sapporo, Japan in 1993.

On discovering that Frank and Chetna were offering 'master' level training and attunement, a great many Level 2 Reiki students (most, if not all of whom, one assumes, had been attuned by Mieko Mitsui), sought them out.

It seems to have been primarily via several of these students that the Petters gradually began to uncover snippets of information concerning Japanese Reiki, leading them to make contact with the wife of Usui-Sensei's grandson and later, a couple of individuals who, so we are told, had received Reiki training around the time of WWII.

It could be said that Frank and Chetna's research in to Reiki survivals in Japan took over from where Mieko Mitsui's research left off.

It was Chetna's mother: Masano Kobayashi who translated the inscription on the Usui Memorial at the Saihoji Temple (written in old the old form of Japanese kanji-characters) into modern-day Japanese, enabling Frank and his wife, Chetna, to produce the first (known) English version of the Memorial inscription.

Other western Reiki practitioners, including an English Reiki master named Chris Marsh, and a British-born Canadian: Dave King, have supposedly made contact with a number of Usui-Sensei's original students - including, so it is claimed, two Tendai Buddhist nuns - who, at ages in excess of 100, are still alive and well and sharing their memories of the early days of Reiki.

As more information began to emerge concerning the early days of Reiki in Japan - and also concerning its survival and development over the years, it gradually became obvious that there were numerous subtle yet none-the-less significant differences between what was now being referred to simply as Japanese Reiki and Western Reiki ( i.e. the system Takata-Sensei had learned from Hayashi-Sensei in the late 1930's.)

For example, Mieko Mitsui had stated that Japanese Reiki (as is the case with Barbara Ray's Reiki system) had more than the standard three levels found in Usui Shiki Ryoho as taught in the west be Takata-Sensei..
von: http://www.aetw.org/reiki_101.html#21
vom Reiki kanalisieren - zum Reiki Sein
Wer sich für die lanjährige, ehrenamtliche Adminarbeit
revanchieren möchte kann dies mit einem Buch tun :) [url=http://www.amazon.de/gp/registry/registry.html/028-5447202-2218946?ie=UTF8&type=wishlist&id=VVUPB24SBKZY]Wunschliste[/url]
Benutzeravatar
sunstyle
Reiki-Glühwürmchen
Beiträge: 9
Registriert: 29.06.2007, 23:28
Wohnort: Hamburg

Beitrag von sunstyle »

das ist mal wieder ein Zufall(?)
habe mir gerade 2 Bücher von Petter gekauft.
vielen dank für deine Mühe.
werde jetzt erst mal den link weiterstudieren
gruss sun
Benutzeravatar
Frank
Redaktion Reikiland
Beiträge: 10196
Registriert: 12.12.2001, 02:00
Reiki-System: Usui Reiki Ryoho, Usui-Do
Wohnort: Saarlouis
Kontaktdaten:

Beitrag von Frank »

Kurz dazu:

"Mieko Mitsui, eine Journalistin und Schülerin von Dr. Barbara Weber Ray, der Begründerin der Radiance Technik."
siehe http://www.reiki-kurse-hamburg.de/resou ... Japan.html

sowie hier:
"Ich vermute mal, es war Mieko Mitsui, die die Symbole für das Herzchakra- und das Halschakra aus Japan zu Barbara Weber-Ray (Herzchakra- + Halschakra-Symbol) in die Linie der AIRA/Radiance (in der Werbung das "authentische Reiki") brachte." siehe
http://www.reiki-land.de/artikel/vertie ... i-662.html

Ansonsten findet sich dieser Name - wenn ich mich recht entsinne - in verschiedenen zweifelhaften Linien u.a. bei Diane Stein. Irgendwo wurde auch behauptet, sie wäre direkt bei Takata ausgebildet worden, was meines Wissens nicht stimmt.
"Hallo ihr inneren Kinder, ich bin der innere Babysitter" (Terry Pratchett, Hogfather)
Fragen zu Reiki, Forum oder Reikiland bitte nicht via PN oder eMail, sondern im Forum posten.
Benutzeravatar
sunstyle
Reiki-Glühwürmchen
Beiträge: 9
Registriert: 29.06.2007, 23:28
Wohnort: Hamburg

Beitrag von sunstyle »

ich habe es so verstanden, dass Mieko Mitsui eine Schülerin
von Goro Miyazuki war und bei Barbara Ray ebenfalls Seminare besucht hat?.
gruss sun
Benutzeravatar
Janina
Reiki-Sonne
Beiträge: 2654
Registriert: 17.12.2001, 02:00
Reiki-Verband: ProReiki e.V.
Reiki-System: freie Reikilehrerin
Wohnort: 50676 Köln (Praxisadresse)
Kontaktdaten:

Beitrag von Janina »

Es wird ja sogar behauptet, dass Hiroshi Doi Kurse bei Mieko Misui besucht hat.
vom Reiki kanalisieren - zum Reiki Sein
Wer sich für die lanjährige, ehrenamtliche Adminarbeit
revanchieren möchte kann dies mit einem Buch tun :) [url=http://www.amazon.de/gp/registry/registry.html/028-5447202-2218946?ie=UTF8&type=wishlist&id=VVUPB24SBKZY]Wunschliste[/url]
Antworten